Raport z wykonania zajęć:

 

  1. Zajęcia z nauczycielem

WRZESIEŃ:

1) Ćwiczenia logopedyczne – gimnastyka buzi i języka poprzez rymowanki i wierszyki np.:

-„Jedzie pociąg fu, fu, fu…”,

-„Rączki robią klap, klap, klap…”,

-„W chlewiku mieszka świnka”,

-„Co słychać na wsi”,

-„Idzie pani tup, tup, tup”,

-„Podróż”,

-„Języczek wychodzi na spacer”,

-„Borówkowy placek” etc.

2) Wiersz pt.: „Pokazywanka Kubusia Puchatka” – pokazanie części własnego ciała, wyróżnianie, co się ma podwójnie ( np.: dwie dłonie, dwa oczka).

3)Przypomnienie i utrwalenie dni tygodnia na podstawie wiersza: „Tydzień ma 7 dni”.

4) Przypomnienie i utrwalenie zwrotów grzecznościowych na podstawie wiersza „Dobre zwyczaje” oraz „Używaj zaczarowanych słów”.

5) Wiersze: „Biedronka mała robaczki spotkała”, „W pokoiku na stoliku”, „Wpadła gruszka”, „Jeż”, „Idzie rak”.

6) Piosenki: „Podajmy sobie ręce”, „W drodze do szkoły”.

7)Liczenie w zakresie 15.

8) Ważne telefony- poznanie i utrwalenie numerów alarmowych.

9) Dzielenie wyrazów na sylaby z wyklaskiwaniem.

10) Pisanie na kartach pracy (np.: szlaczków) ze zwróceniem uwagi na trzymanie się w liniaturze oraz pisanie od lewej do prawej strony i od góry do dołu kartki.

11) Powtórzenie i utrwalenie znaku graficznego cyfr od 1 do 5, ćwiczenia w pisaniu po śladzie na kartach pracy.

12) Wprowadzenie małej i wielkiej litery „A, a”, „B, b”.

13) Piosenki: „Ogórek”, „Kotek kłopotek”, „Głowa, ramiona, kolana, pięty”, „Jedzie pociąg z daleka”, „My jesteśmy krasnoludki”, „Jestem sobie przedszkolaczek”.

14) Integrowanie grupy i uczenie współdziałania w grupie przedszkolnej przez zabawy: „”Tańczymy labada”, „Dziś Klara przyszła do nas”, „Karuzela”, „Rolnik sam w dolinie”, „Pantofelki”, „Bury miś” etc.

15) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Razem bawić się weselej” – ruch i zabawa.

 

PAŹDZIERNIK:

1) Piosenka na powitanie: „Witaj Michałku”, „Jak się masz”, „Wszyscy Cię lubimy”, „Bądź wśród nas”.

2) Zabawy ruchowe z elementami rzutu, równowagi oraz celowanie rozwijające orientację w schemacie własnego ciała.

3) Porównywanie zbiorów w których jest tyle samo, mniej lub więcej elementów – kształtowanie pojęcia mniejszości i większości.

4) Przeliczanie przedmiotów. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 6.

5) Zwrócenie uwagi na odpowiadanie na pytania nauczyciela pełnym zdaniem.

6) Kształtowanie umiejętności ilustrowania piosenki gestem, ruchem, mimiką zgodnie ze słowami utworów pt.: „Była sobie Żabka mała”, „Tu paluszek”.

7) Liczenie w zakresie 16.

8) Wprowadzenie małej i wielkiej litery „C, c” oraz „D, d”.

9) Segregowanie zbiorów owoców i warzyw. Wyodrębnianie podzbiorów w zbiorze, wychwycenie tego, co nie pasuje do zbioru.

10) Nauka piosenki: „Malowała jesień”.

11) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – ćwiczenia ogólnorozwojowe.

12) „Podróże po mapie” – zapoznanie z mapą Polski.

13) Wyróżnienie przedmiotów, których można używać tylko pod kontrolą osób dorosłych - wybieranie odpowiednich obrazów, rozmowa.

14) Kolorowanie tylu kwadratów, ile sylab słyszymy w nazwie obrazka.

15) Wiersz: „Gdy zamierzasz przejść ulicę” – zapamiętanie co trzeba zrobić, żeby bezpiecznie przejść przez ulicę.

16) „Duże – małe” – ćwiczenia z porównywaniem wielkości.

LISTOPAD:

1) Wprowadzenie małej i wielkiej litery „O, o”.

2) Wiersz: „Kto Ty jesteś?”.

3) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „W zdrowym ciele zdrowy duch”.

4) Liczenie w zakresie 17.

5) Oglądanie pod lupą zdjęć polskich krajobrazów: góry, morze, jeziora, rzeki. Zwrócenie uwagi na różnice i położenie na mapie tych miejsc.

6) Poznanie i utrwalenie pojęć: z prawej/lewej strony, nad, pod, na, obok.

7) Oglądanie pod lupą zdjęć parku i lasu – zwrócenie uwagi na różnice, przeklejanie naklejek zwierząt, które występują w parku, a które w lesie.

8) Poznanie owoców, które nie występują w Polsce.

9) Wyodrębnienie na obrazkach produktów, które są zdrowe. Wybranie produktów z których może się składać zdrowy posiłek.

10) Przypomnienie kolorów flagi Polski oraz poznanie flagi Unii Europejskiej.

11) Nauka piosenki: „Nasza Wisła”.

12) Wprowadzenie pojęcia samogłosek, wyodrębnienie samogłosek „A, a” oraz „O, o” z poznanych już wcześniej liter, zwrócenie uwagi na znaczenie samogłosek czerwonym, a spółgłosek niebieskim kolorem.

 

  1. Język angielski

WRZESIEŃ:

-Sposoby powitania się : hello, hi.

-Piosenka: „How are you today?”.

-Przedstawienie się “My name is…”.

-Wierszyk: „Apple, Apple on the tree”.

-Sposoby pożegnania się: bye, goodbye.

-Piosenka: „Bye, bye, goodbye”.

-Kolory: black, white, Orange, yellow, red, blue, pink, purple.

-Owoce: apple, lemon, orange, banana, grapes, cherries, plum.

PAŹDZIERNIK:

-Liczenie w zakresie 15.

-Konstrukcja pytająca “Is it…?”-pytanie o kolor.

-Piosenka: „If you’re happy, clap your hands”.

-Polecenia: clap your hands, stamp your feet, wave your arms, nod your head, stand up, sit down, spin.

-Piosenka: “One, two, three”.

-Piosenka: “Fly away little butterfly”.

-Wiersz: “Fingers family”.

-Zwierzęta: cat, dog, giraffe, cow, horse, snake, mouse, elephant, monkey.

-Zapoznanie dzieci ze zwyczajami Halloween.

-Piosenka: „Happy halloween”’ słówko pumpkin.

 

LISTOPAD:

-Liczenie w zakresie 16.

-Opowiadanie: „The hatmaker”.

-Wiersz: „My toys”.

-Piosenka: „What’s the weather like today?”.

-Stany pogody: sunny, hot, snowing, raining.

-Piosenka :“I’m cold”

-Środki transportu: car, bus, plane, train, boat.

-Praca plastyczna – kolorowanie rysunku jesiennych liści i wiewiórki.

-Piosenka: „The little green frog”. Słowa: frog, bird.

-Zwroty: up, down.

-Piosenka: “Red ball”.

serwis zbudowany przez www.przedszkole.net.pl
Copyright by "Niepubliczne Przedszkole Artystyczno-Językowe SŁONECZKO" |dyrekcjasloneczko@op.pl |tel.: 600935468